Formuła warsztatów pozwoli na zgłębienie praktycznej wiedzy uczestników z zakresu wypełniania obowiązków informacyjnych. Podczas warsztatów wyjaśnimy zawiłości unijnych przepisów, przekażemy wiedzę zdobytą podczas współpracy z emitentami oraz spotkań i konsultacji z instytucjami i Nadzorcą. Dodatkowo postaramy się rozwiązać kilka trudnych przykładów oraz spróbujemy wyjaśnić okoliczności nakładania kar przez Komisję. Ponadto odniesiemy się do dotychczas opublikowanych rekomendacji Nadzorcy i podzielimy się z uczestnikami blisko rocznym doświadczeniem z obszaru wypełniania obowiązków informacyjnych w oparciu o przepisy unijne.
PYTANIA I CASE’y: Każdego uczestnika warsztatów, przed spotkaniem, prosimy o zadanie pytań
i wątpliwości na adres: bik@bikinvest.com.pl
W czasie warsztatów odpowiemy na pytania, zaproponujemy konkretne rozwiązania.
Szkolenie dedykowane jest:
- Członkom Zarządu nadzorującym działy IR,
- Pracownikom działów IR,
- Osobom, które na co dzień zajmują się obowiązkami informacyjnych,
- Pracownikom Biur Zarządu,
- Szefom i pracownikom poszczególnych jednostek organizacyjnych w tym księgowości, które uczestniczą w przepływie informacji dotyczących wypełniania obowiązków informacyjnych.
NOWOŚĆ!!! Każdy z uczestników w ramach opłaty za szkolenie będzie miał możliwości późniejszego skorzystania z 1 godziny bezpłatnych konsultacji ze specjalistami Biura Informacji Kapitałowych.
MIEJSCE i TERMIN*: 30 maja 2017 r., siedziba GPW, Warszawa, ul. Książęca 4 – sala Imperium.
START: godz.: 10.00 (rejestracja uczestników od godz. 9:30)
PROWADZĄCY:
Piotr Paliło – Prezes Biura Informacji Kapitałowych
Ewa Tomaszewska – Manager ds. obowiązków informacyjnych
Małgorzata Warzecha – Manager ds. obowiązków informacyjnych
Koszt:
1100 zł + VAT/osoba**
980 zł + VAT/osoba** – koszt przy zgłoszeniu udziału dwóch lub więcej osób z tej samej instytucji
CZĘŚĆ I
Temat: Informacja poufna w raportowaniu bieżącym – w tym instytucja opóźniania informacji poufnej.
- Jak rozpoznać, że dana informacja jest informacją poufną?
- Niepewne plany i rozważania emitenta – czy to już precyzyjna informacja?
- Uwaga negocjacje!
- Tworzenie list osób mających dostęp do informacji poufnych – jak to się robi w praktyce?
- Kto na liście osób mających dostęp do informacji poufnych?
- Opóźnienie ujawnienia informacji poufnej – czy zawsze warto?
- Wewnętrzna dokumentacja opóźnienia.
- Co podajemy w zawiadomieniu do KNF?
- Zezwolenie na przekazanie informacji poufnej przed jej publikacją – komu i jak?
- Badanie rynku jako nowa instytucja przekazywania informacji poufnych.
- Case study – wieloetapowy proces decyzyjny
Przerwa kawowa: (11.30 -11.45)
CZĘŚĆ II
Temat: Zwyczajne Walne Zgromadzenie a publikacja raportu rocznego.
- Dokumentacja WZ.
- Jak informujemy o zwołaniu WZ – harmonogram raportowania.
- Czy można zmienić termin WZ?
- Lista akcjonariuszy przesłana przez KDPW a rejestracja na zgromadzeniu akcjonariusz spoza listy?
- Walne Zgromadzenie – jak liczymy udział w głosach?
- Nowe kadencje władz emitenta.
- Kandydaci do Rady Nadzorczej – czy ogłaszamy wcześniej?
- Case study – projekty uchwał Walnego Zgromadzenia
CZĘŚĆ III
Temat: Dywidenda.
- Polityka dywidendowa – czy raportować?
- Zmiana polityki – czy się tym „chwalić”?
- Rekomendacje ws. wypłaty dywidendy – Kto? Komu? Kiedy?
- Terminy D i W.
- Uprawnieni do dywidendy – czy zawsze to będzie akcjonariusz?
- Rola KDPW przy wypłacie dywidendy – wezwanie do wniesienia środków na wypłatę dywidendy.
- Harmonogram raportowania – omówienie
CZĘŚĆ IV
Temat: Transakcje na akcjach oraz innych instrumentach emitenta.
- Kto i kiedy informuje o dokonanej transakcji w oparciu o art. 19 Rozporządzenia MAR?
- O jakich transakcjach zawiadamiamy?
- Jak ustalamy krąg „osób blisko związanych”?
- Powiadomienie/Zawiadomienie – kto, kiedy, komu?
- Kiedy powstaje obowiązek notyfikacji?
- Inne instrumenty podlegające notyfikacji.
- Obejmowanie obligacji w okresie zamkniętym – czy możliwe?
- Błędne zawiadomienie, co wtedy?
- Zawarcie porozumienia przez akcjonariuszy – kiedy raport w oparciu o art. 69 Ustawy o ofercie?
- Case study – dokumentacja powiadomienia
Lunch: (13.45 – 14.30)
CZĘŚĆ V
Temat: Inne praktyczne aspekty codziennej pracy działu IR – pytania uczestników i odpowiedzi.
- Okresy zamknięte – jak liczymy?
- Zasady DPSN 2016 – kiedy i co raportujemy?
- Niezależność członków Rady Nadzorczej.
- Nowe trendy w raportowaniu bieżącym?
- Wewnętrzne regulacje – użyteczne narzędzie?
- Analiza kar nałożonych przez Nadzorcę.
- Jak nawiązać skuteczną komunikacje z akcjonariuszami – popełniane błędy.
- Case study – dobre i złe przykłady raportów z praktyki spółek
Piotr Paliło – Prezes Zarządu Biura Informacji Kapitałowych
Absolwent Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu (MBA) i Uniwersytetu Gdańskiego.
Prezes Zarządu Biura Informacji Kapitałowych, firmy specjalizującej się w przygotowywaniu do wypełniania obowiązków informacyjnych spółek planujących debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. oraz spółek już notowanych. Pan Piotr Paliło od wielu lat związany jest z rynkiem kapitałowym. Posiada doświadczenie w zakresie wprowadzania spółek na GPW. Jest także pomysłodawcą prestiżowych cyklicznych spotkań przedstawicieli rynku kapitałowego – m.in. „Ogólnopolskiego Forum Zarządów Spółek Giełdowych”, którego pierwsza edycja miała miejsce w roku 2007 we Wrocławiu.
Autor wielu publikacji z zakresu obowiązków informacyjnych, wykładowca na licznych konferencjach, seminariach oraz szkoleniach z zakresu wypełniania obowiązków informacyjnych, w tym szkoleniach zamkniętych organizowanych indywidualnie dla poszczególnych spółek, jak również szkoleniach ogólnopolskich organizowanych m.in. przez Rzeczpospolitą, Parkiet, Instytut Rachunkowości i Podatków, Centrum Rozwoju Finansów.
Małgorzata Warzecha – manager ds. obowiązków informacyjnych w Biurze Informacji Kapitałowych
Ekonomista, absolwentka Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.
Posiada wieloletnie doświadczenie z zakresu IR oraz wypełniania obowiązków informacyjnych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych. Do niedawna, jako manager ds. IR, odpowiedzialna za obowiązki informacyjne spółki giełdowej, obecnie doradca w zakresie ich wypełniania przez podmioty giełdowe z ramienia Biura Informacji Kapitałowych.
Ewa Tomaszewska – manager ds. obowiązków informacyjnych w Biurze Informacji Kapitałowych
Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego – Wydziału Prawa i Administracji na kierunku prawo oraz studiów podyplomowych na Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w pracy jako prawnik w spółkach akcyjnych, w tym notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, w Towarzystwie Funduszy Inwestycyjnych również przy obsłudze Funduszy. Praktyka w obsłudze spółek notowanych na GPW, współpracy z KNF oraz funkcjonowaniu i obowiązkach Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych . Obecnie jako manager ds. obowiązków informacyjnych w Biurze Informacji Kapitałowych współpracuje z największymi uczestnikami GPW.
Koszt:
1100 zł + VAT/osoba*
980 zł + VAT/osoba* – koszt przy zgłoszeniu udziału dwóch lub więcej osób z tej samej instytucji.
* Cena obejmuje udział w konferencji, materiały konferencyjne oraz lunch. Cena nie obejmuje noclegu.
Płatności prosimy dokonywać na numer rachunku bankowego:
Deutsche Bank S.A. O/Wrocław,
o numerze: 13 1910 1048 2415 0308 1552 0001
Biuro Informacji Kapitałowych sp. z o.o. sp. k, ul. Wietrzna 18 lok. 14, 53-024 Wrocław, NIP: 899-262-82-07, z dopiskiem: „Warsztaty maj 2017”.
Płatność powinna być dokonana nie później niż 14 dni od daty zgłoszenia.
Po dokonaniu zgłoszenia oraz otrzymaniu płatności, w terminie do 7 dni roboczych do zgłaszającego wysłana zostanie faktura VAT.
Prosimy mailem o zgłaszane potrzeby wystawienie faktury pro forma.
Zgłoszenia można dokonać na adres: bik@bikinvest.com.pl lub poprzez Formularz
Formularz zgłoszenia: