Obowiązki informacyjne w świetle przepisów unijnych oraz nowego projektu rozporządzenia o obowiązkach informacyjnych. – 22 marca 2018, Warszawa

OBOWIĄZKI INFORMACYJNE

W ŚWIETLE PRZEPISÓW UNIJNYCH ORAZ

NOWEGO PROJEKTU ROZPORZĄDZENIA O OBOWIĄZKACH INFORMACYJNYCH

22 marca 2018 roku, Warszawa

Warsztaty zostaną przeprowadzone w oparciu o:

  • nowe przepisy wynikające z projektu Rozporządzenia Ministra Rozwoju
    i Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych,

  • dotychczasową praktykę w stosowaniu regulacji unijnych i aktów krajowych.

Podczas warsztatów:

  • Pokażemy konsekwencje wejścia w życie projektowanych zapisów Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych […] i dokonamy oceny proponowanych aktualizacji.

  • Omówimy wszystkie wytyczne związane z obowiązkami informacyjnymi,
    o których mówi Unia Europejska oraz krajowy Ustawodawca.

  • Przedstawimy nowy, pełny porządek prawny.

  • Wskażemy wpływ regulacji w zakresie rachunkowości i przepisów ustawy
    o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym na obowiązki emitentów.

  • Przekażemy naszą wiedzę opartą na praktyce zdobytej przy okazji rozwiązywaniu problemów naszych Klientów.

  • Przedstawimy wskazówki i interpretacje Komisji Nadzoru Finansowego.

  • Zaproponujemy jak praktycznie poukładać obowiązki informacyjne w oparciu
    o nowy porządek prawny. Jakich przyzwyczajeń musimy się pozbyć i jakie nowe zasady musimy wdrożyć
    .

W czasie warsztatów Uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań, dyskutowania
i omówienia problemów bezpośrednio ich dotyczących.

Warsztaty dedykowane są:

  • Członkom Zarządu nadzorującym działy IR,

  • Pracownikom działów IR,

  • Osobom, które na co dzień zajmują się wypełnianiem obowiązków informacyjnych i sporządzaniem raportów bieżących i okresowych,

  • Pracownikom Biur Zarządu,

  • Szefom i pracownikom poszczególnych jednostek organizacyjnych, w tym księgowości.

MIEJSCE i TERMIN*: 22 marca 2018 roku; Centrum Konferencyjne NIMBUS, al.Jerozolimskie 98, Sala NIMBUS I

START: godz.: 10.00 (rejestracja uczestników od godz. 9.30)

Koszt:

1.100 zł + VAT/osoba**

980 zł + VAT/osoba** – koszt przy zgłoszeniu udziału dwóch lub więcej osób z tej samej instytucji

* Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany lub odwołania szkolenia o czym poinformuje zainteresowanych w terminie 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia.

** Cena obejmuje udział w konferencji, materiały konferencyjne oraz lunch. Cena nie obejmuje noclegu.

PANEL 1: 10.00 – 12.45

WPŁYW PROJEKTU NOWEGO ROZPORZĄDZENIA NA RAPORTOWANIE BIEŻĄCE EMITENTÓW

  1. ROZPORZĄDZENIE W SPRAWIE INFORMACJI BIEŻĄCYCH I OKRESOWYCH – NOWA ODSŁONA:

  • reorganizacja katalogu raportów bieżących – zmiany w § 5 Rozporządzenia,

  • nowe obligatoryjne raporty bieżące,

  • jak raportować zawierane umowy? czy coś jest jeszcze znaczące?

  • nowe wytyczne komunikowania decyzji KDPW w sprawie akcji Emitenta,

  • wypłata dywidendy – nowa ranga decyzji organów – jak obecnie raportujemy?

  • nowe wymgi informowania w sprawie uchwał Walnego Zgromadzenia!

  1. CORAZ WIĘKSZA RANGA KWALIFIKACJI ZDARZEŃ JAKO INFORMACJI POUFNYCH:

  • doświadczenia w zakresie rozpoznawania i kwalifikacji informacji poufnych,

  • praktycze zastosowanie przepisów dotyczących etapowości powstawania informacji poufnej,

  • informacja poufna a consensus rynkowy i raporty okresowe – co raportować przed raportem okresowym?

  • opóźnienie bardziej przyjazne Emitentowi – stanowisko unijnego Ustawodawcy (ESMA),

  • listy i insiderzy – ważna dokumentacja i rozwiązania praktyczne.

  1. OBOWIĄZKI I OGRANICZENIA CZŁONKÓW ORGANÓW SPÓŁKI:

  • obowiązek informowania o transakcjach – co z transakcjami poniżej 5 tys. Euro?!

  • okres zamknięty nie dla wszystkich – szczególne uprawnienia Zarządu Emitenta,

  • powołanie Komitetu Audytu – wpływ na obowiązki informacyjne Spółki!

  • wybory audytora a realizacjia obowiązków informacyjnych.

  1. PRAKTYKA SPÓŁEK – ANALIZA POLITYKI INFORMACYJNEJ EMITENTÓW W OPARCIU O ICH RAPORTY W LATACH 2016-2017

LUNCH: 12.45-13.30

PANEL 2: 13.30-15.30

ZMIANY W RAPORTOWANIU OKRESOWYM WYNIKAJACE Z PROJEKTU NOWEGO ROZPORZĄDZENIA:

  1. RAPORTY OKRESOWE – UTRZYMANE TYLKO ZASADY OGÓLNE:

  • terminy publikacji,

  • struktura dokumentu,

  • podstawowe ujawnienia.

  1. NOWE ELEMENTY RAPORTÓW OKRESOWYCH:

  • nowa treści oświadczenia Zarządu – czy funkcjonuje polityka wyboru firmy audytorskiej?

  • dodatkowe obowiązeki Rady Nadzorczej – raport roczny!

  • polityka różnorodności – obowiązkowy element oświadczenia o ładzie korporacyjnym,

  • nowy element oświadczenia o ładzie korporacyjnym.

  1. RAPORTOWANIE ROCZNE A DANE NIEFINANSOWE – OGÓLNE INFORMACJE:

  • uregulowania krajowe i międzynarodowe – Dyrektywa 2014/95/UE i jej implementacja do przepisów krajowych,

  • podstawowy zakres raportowania niefinansowego,

  • kto i od kiedy będzie zobligowany do raportowania,

  • możliwe formy i struktura dokumentu – oświadczenie czy sprawozdanie?

  • audytor i jego rola w raportowaniu niefinansowym Emitenta.

Piotr Paliło – Prezes Zarządu Biura Informacji Kapitałowych.

Absolwent Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu (MBA) i Uniwersytetu Gdańskiego.

Prezes Zarządu Biura Informacji Kapitałowych, firmy specjalizującej się w przygotowywaniu do wypełniania obowiązków informacyjnych spółek planujących debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. oraz spółek już notowanych. Pan Piotr Paliło od wielu lat związany jest z rynkiem kapitałowym. Posiada doświadczenie w zakresie wprowadzania spółek na GPW. Jest także pomysłodawcą prestiżowych cyklicznych spotkań przedstawicieli rynku kapitałowego – m.in. „Ogólnopolskiego Forum Zarządów Spółek Giełdowych”, którego pierwsza edycja miała miejsce w roku 2007 we Wrocławiu.

Autor wielu publikacji z zakresu obowiązków informacyjnych, wykładowca na licznych konferencjach, seminariach oraz szkoleniach z zakresu wypełniania obowiązków informacyjnych, w tym szkoleniach zamkniętych organizowanych indywidualnie dla poszczególnych spółek, jak również szkoleniach ogólnopolskich organizowanych m.in. przez Rzeczpospolitą, Parkiet, Instytut Rachunkowości i Podatków, Centrum Rozwoju Finansów.

Małgorzata Warzecha – manager ds. obowiązków informacyjnych w Biurze Informacji Kapitałowych

Ekonomista, absolwentka Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.

Posiada wieloletnie doświadczenie z zakresu IR oraz wypełniania obowiązków informacyjnych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych. Do niedawna, jako manager ds. IR, odpowiedzialna za obowiązki informacyjne spółki giełdowej, obecnie doradca w zakresie ich wypełniania przez podmioty giełdowe z ramienia Biura Informacji Kapitałowych.

Ewa Tomaszewska – manager ds. obowiązków informacyjnych w Biurze Informacji Kapitałowych

Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego – Wydziału Prawa i Administracji na kierunku prawo oraz studiów podyplomowych na Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w pracy jako prawnik w spółkach akcyjnych, w tym notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, w Towarzystwie Funduszy Inwestycyjnych również przy obsłudze Funduszy. Praktyka w obsłudze spółek notowanych na GPW, współpracy z KNF oraz funkcjonowaniu i obowiązkach Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych . Obecnie jako manager ds. obowiązków informacyjnych w Biurze Informacji Kapitałowych współpracuje z największymi uczestnikami GPW.

Koszt:

1100 zł + VAT/osoba**

980zł + VAT/osoba** – koszt przy zgłoszeniu udziału dwóch lub więcej osób z tej samej instytucji

* Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany lub odwołania szkolenia o czym poinformuje zainteresowanych w terminie 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia.

** Cena obejmuje udział w konferencji, materiały konferencyjne oraz lunch. Cena nie obejmuje noclegu.

 

Płatności prosimy dokonywać na numer rachunku bankowego:

Deutsche Bank PBC S.A.O/Wrocław,

o numerze: 13 1910 1048 2415 0308 1552 0001

Biuro Informacji Kapitałowych sp. z o.o. sp. k, ul. Wietrzna 18 lok. 14, 53-024 Wrocław, NIP: 899-262-82-07, z dopiskiem: „Konferencja marzec 2018″.

Płatność powinna być dokonana w terminie minimum 14 dni od daty zgłoszenia.

Po dokonaniu zgłoszenia oraz otrzymaniu płatności, w terminie do 7 dni roboczych do zgłaszającego wysłana zostanie faktura VAT. 

Prosimy mailem o zgłaszane potrzeby wystawienie faktury pro forma.

Formularz zgłoszenia:

2018-03-18T20:22:23+00:00