OBOWIĄZKI INFORMACYJNE
W ŚWIETLE PRZEPISÓW UNIJNYCH ORAZ
NOWEGO PROJEKTU ROZPORZĄDZENIA O OBOWIĄZKACH INFORMACYJNYCH
22 marca 2018 roku, Warszawa
Warsztaty zostaną przeprowadzone w oparciu o:
|
Podczas warsztatów:
-
Pokażemy konsekwencje wejścia w życie projektowanych zapisów Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych […] i dokonamy oceny proponowanych aktualizacji.
-
Omówimy wszystkie wytyczne związane z obowiązkami informacyjnymi,
o których mówi Unia Europejska oraz krajowy Ustawodawca. -
Przedstawimy nowy, pełny porządek prawny.
-
Wskażemy wpływ regulacji w zakresie rachunkowości i przepisów ustawy
o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym na obowiązki emitentów. -
Przekażemy naszą wiedzę opartą na praktyce zdobytej przy okazji rozwiązywaniu problemów naszych Klientów.
-
Przedstawimy wskazówki i interpretacje Komisji Nadzoru Finansowego.
-
Zaproponujemy jak praktycznie poukładać obowiązki informacyjne w oparciu
o nowy porządek prawny. Jakich przyzwyczajeń musimy się pozbyć i jakie nowe zasady musimy wdrożyć.
W czasie warsztatów Uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań, dyskutowania
i omówienia problemów bezpośrednio ich dotyczących.
Warsztaty dedykowane są:
-
Członkom Zarządu nadzorującym działy IR,
-
Pracownikom działów IR,
-
Osobom, które na co dzień zajmują się wypełnianiem obowiązków informacyjnych i sporządzaniem raportów bieżących i okresowych,
-
Pracownikom Biur Zarządu,
-
Szefom i pracownikom poszczególnych jednostek organizacyjnych, w tym księgowości.
MIEJSCE i TERMIN*: 22 marca 2018 roku; Centrum Konferencyjne NIMBUS, al.Jerozolimskie 98, Sala NIMBUS I
START: godz.: 10.00 (rejestracja uczestników od godz. 9.30)
Koszt:
1.100 zł + VAT/osoba**
980 zł + VAT/osoba** – koszt przy zgłoszeniu udziału dwóch lub więcej osób z tej samej instytucji
* Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany lub odwołania szkolenia o czym poinformuje zainteresowanych w terminie 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
** Cena obejmuje udział w konferencji, materiały konferencyjne oraz lunch. Cena nie obejmuje noclegu.
PANEL 1: 10.00 – 12.45
WPŁYW PROJEKTU NOWEGO ROZPORZĄDZENIA NA RAPORTOWANIE BIEŻĄCE EMITENTÓW
-
ROZPORZĄDZENIE W SPRAWIE INFORMACJI BIEŻĄCYCH I OKRESOWYCH – NOWA ODSŁONA:
-
reorganizacja katalogu raportów bieżących – zmiany w § 5 Rozporządzenia,
-
nowe obligatoryjne raporty bieżące,
-
jak raportować zawierane umowy? czy coś jest jeszcze znaczące?
-
nowe wytyczne komunikowania decyzji KDPW w sprawie akcji Emitenta,
-
wypłata dywidendy – nowa ranga decyzji organów – jak obecnie raportujemy?
-
nowe wymgi informowania w sprawie uchwał Walnego Zgromadzenia!
-
CORAZ WIĘKSZA RANGA KWALIFIKACJI ZDARZEŃ JAKO INFORMACJI POUFNYCH:
-
doświadczenia w zakresie rozpoznawania i kwalifikacji informacji poufnych,
-
praktycze zastosowanie przepisów dotyczących etapowości powstawania informacji poufnej,
-
informacja poufna a consensus rynkowy i raporty okresowe – co raportować przed raportem okresowym?
-
opóźnienie bardziej przyjazne Emitentowi – stanowisko unijnego Ustawodawcy (ESMA),
-
listy i insiderzy – ważna dokumentacja i rozwiązania praktyczne.
-
OBOWIĄZKI I OGRANICZENIA CZŁONKÓW ORGANÓW SPÓŁKI:
-
obowiązek informowania o transakcjach – co z transakcjami poniżej 5 tys. Euro?!
-
okres zamknięty nie dla wszystkich – szczególne uprawnienia Zarządu Emitenta,
-
powołanie Komitetu Audytu – wpływ na obowiązki informacyjne Spółki!
-
wybory audytora a realizacjia obowiązków informacyjnych.
-
PRAKTYKA SPÓŁEK – ANALIZA POLITYKI INFORMACYJNEJ EMITENTÓW W OPARCIU O ICH RAPORTY W LATACH 2016-2017
LUNCH: 12.45-13.30
PANEL 2: 13.30-15.30
ZMIANY W RAPORTOWANIU OKRESOWYM WYNIKAJACE Z PROJEKTU NOWEGO ROZPORZĄDZENIA:
-
RAPORTY OKRESOWE – UTRZYMANE TYLKO ZASADY OGÓLNE:
-
terminy publikacji,
-
struktura dokumentu,
-
podstawowe ujawnienia.
-
NOWE ELEMENTY RAPORTÓW OKRESOWYCH:
-
nowa treści oświadczenia Zarządu – czy funkcjonuje polityka wyboru firmy audytorskiej?
-
dodatkowe obowiązeki Rady Nadzorczej – raport roczny!
-
polityka różnorodności – obowiązkowy element oświadczenia o ładzie korporacyjnym,
-
nowy element oświadczenia o ładzie korporacyjnym.
-
RAPORTOWANIE ROCZNE A DANE NIEFINANSOWE – OGÓLNE INFORMACJE:
-
uregulowania krajowe i międzynarodowe – Dyrektywa 2014/95/UE i jej implementacja do przepisów krajowych,
-
podstawowy zakres raportowania niefinansowego,
-
kto i od kiedy będzie zobligowany do raportowania,
-
możliwe formy i struktura dokumentu – oświadczenie czy sprawozdanie?
-
audytor i jego rola w raportowaniu niefinansowym Emitenta.
Piotr Paliło – Prezes Zarządu Biura Informacji Kapitałowych.
Absolwent Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu (MBA) i Uniwersytetu Gdańskiego.
Prezes Zarządu Biura Informacji Kapitałowych, firmy specjalizującej się w przygotowywaniu do wypełniania obowiązków informacyjnych spółek planujących debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. oraz spółek już notowanych. Pan Piotr Paliło od wielu lat związany jest z rynkiem kapitałowym. Posiada doświadczenie w zakresie wprowadzania spółek na GPW. Jest także pomysłodawcą prestiżowych cyklicznych spotkań przedstawicieli rynku kapitałowego – m.in. „Ogólnopolskiego Forum Zarządów Spółek Giełdowych”, którego pierwsza edycja miała miejsce w roku 2007 we Wrocławiu.
Autor wielu publikacji z zakresu obowiązków informacyjnych, wykładowca na licznych konferencjach, seminariach oraz szkoleniach z zakresu wypełniania obowiązków informacyjnych, w tym szkoleniach zamkniętych organizowanych indywidualnie dla poszczególnych spółek, jak również szkoleniach ogólnopolskich organizowanych m.in. przez Rzeczpospolitą, Parkiet, Instytut Rachunkowości i Podatków, Centrum Rozwoju Finansów.
Małgorzata Warzecha – manager ds. obowiązków informacyjnych w Biurze Informacji Kapitałowych
Ekonomista, absolwentka Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.
Posiada wieloletnie doświadczenie z zakresu IR oraz wypełniania obowiązków informacyjnych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych. Do niedawna, jako manager ds. IR, odpowiedzialna za obowiązki informacyjne spółki giełdowej, obecnie doradca w zakresie ich wypełniania przez podmioty giełdowe z ramienia Biura Informacji Kapitałowych.
Ewa Tomaszewska – manager ds. obowiązków informacyjnych w Biurze Informacji Kapitałowych
Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego – Wydziału Prawa i Administracji na kierunku prawo oraz studiów podyplomowych na Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w pracy jako prawnik w spółkach akcyjnych, w tym notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, w Towarzystwie Funduszy Inwestycyjnych również przy obsłudze Funduszy. Praktyka w obsłudze spółek notowanych na GPW, współpracy z KNF oraz funkcjonowaniu i obowiązkach Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych . Obecnie jako manager ds. obowiązków informacyjnych w Biurze Informacji Kapitałowych współpracuje z największymi uczestnikami GPW.
Koszt:
1100 zł + VAT/osoba**
980zł + VAT/osoba** – koszt przy zgłoszeniu udziału dwóch lub więcej osób z tej samej instytucji
* Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany lub odwołania szkolenia o czym poinformuje zainteresowanych w terminie 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
** Cena obejmuje udział w konferencji, materiały konferencyjne oraz lunch. Cena nie obejmuje noclegu.
Płatności prosimy dokonywać na numer rachunku bankowego:
Deutsche Bank PBC S.A.O/Wrocław,
o numerze: 13 1910 1048 2415 0308 1552 0001
Biuro Informacji Kapitałowych sp. z o.o. sp. k, ul. Wietrzna 18 lok. 14, 53-024 Wrocław, NIP: 899-262-82-07, z dopiskiem: „Konferencja marzec 2018″.
Płatność powinna być dokonana w terminie minimum 14 dni od daty zgłoszenia.
Po dokonaniu zgłoszenia oraz otrzymaniu płatności, w terminie do 7 dni roboczych do zgłaszającego wysłana zostanie faktura VAT.
Prosimy mailem o zgłaszane potrzeby wystawienie faktury pro forma.
Formularz zgłoszenia: