OBOWIĄZKI INFORMACYJNE PO PLANOWANEJ NOWELIZACJI PRZEPISÓW
Zakres oraz skutki nowelizacji
7 listopada 2019 roku, WARSZAWA
Wspólnie dokonamy ich analizy w świetle reżimu mar oraz w oparciu o dotychczasową praktykę rynkową i nadzorczą.
PODCZAS SZKOLENIA:
- Zaprezentujemy nowe rozwiązania wynikające z Dyrektywy o Prawach Akcjonariuszy II,
- Przedstawimy zakres najważniejszych nowości z Ustawy o zmianie Ustawy o ofercie publicznej oraz niektórych innych ustaw,
- Omówimy praktyczne i formalne aspekty tworzenia i zarządzania informacją giełdową,
- Przypomnimy zakres zmian wynikający z nowego Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych i podamy praktyczne wskazówki ich stosowania,
- Omówimy przypadki trudnych informacji poufnych – jak je zidentyfikować, ocenić ich cenotwórczość, zarządzać nimi i jaki zastosować tryb ich publikacji,
- Podzielimy się spostrzeżeniami i praktycznymi rozwiązaniami problemów spotykających na co dzień naszych Klientów.
SZKOLENIE DEDYKOWANE JEST:
- Członkom Zarządów nadzorujących działy IR,
- Pracownikom działów IR,
- Osobom, które na co dzień zajmują się wypełnianiem obowiązków informacyjnych i sporządzaniem raportów bieżących i okresowych,
- Pracownikom Biur Zarządu,
- Szefom i pracownikom poszczególnych jednostek organizacyjnych, w tym księgowości.
MIEJSCE i TERMIN*: 7 listopada 2019 r., Warszawa, Centrum Konferencyjne Nimbus, Al. Jerozolimskie 98
START: godz.: 10.00 (rejestracja uczestników od godz. 9.30)
KOSZT:
1.100 zł + VAT/osoba**
980 zł + VAT/osoba** – koszt przy zgłoszeniu udziału dwóch lub więcej osób z tej samej instytucji
Dla stałych Klientów BIK przewidziane zniżki.
* Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany lub odwołania szkolenia o czym poinformuje zainteresowanych w terminie 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
** Cena obejmuje udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe oraz lunch. Cena nie obejmuje noclegu, opłat parkingowych
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE PO PLANOWANEJ NOWELIZACJI PRZEPISÓW
Zakres oraz skutki nowelizacji
7 listopada 2019 roku, WARSZAWA
/10:00 – 13:00/
1. KRAJOWE USTAWY PO NOWELIZACJI – NOWE UJAWNIENIA WYNIKAJĄCE Z DYREKTYWY O PRAWACH AKCJONARIUSZY II
- polityka wynagrodzeń – zwiększenie transparentności w zakresie wynagrodzeń organów, rola Rady Nadzorczej i WZ,
- zmiany w ewidencji KNF – ograniczenie ewidencji i jej elektroniczna wersja, rola Emitenta,
- zmiany dotyczące przymusowego wykupu akcji przez akcjonariusza większościowego,
- zasady zawierania przez Emitenta transakcji z podmiotami powiązanymi – próg istotności, rola Rady Nadzorczej, sposób obliczania, tryb upubliczniania informacji o transakcji,
- identyfikacja akcjonariuszy – koniec z anonimowością akcjonariatu,
- zmiana definicji oferty publicznej, spółki publicznej.
2. KONSEKWENCJE ZMIENIONEGO ROZPORZĄDZENIA KRAJOWEGO W RAPORTOWANIU BIEŻĄCYM I OKRESOWYM
- ograniczony zakres raportowanych zdarzeń – czy słusznie?
- nowe terminy raportowania – nie wszystko niezwłocznie!
- zawarcie umowy z audytorem – luka informacyjna,
- dywidenda – zmiana filozofii raportowania, a może informacja poufna?
- nowe wymogi informowania w sprawie uchwał Walnego Zgromadzenia,
- raporty okresowe – komplet dokumentacji, dodatkowe obowiązki Rady Nadzorczej i szerzej o Komitecie Audytu.
/12:00 – 12:15/
3. INSIDERZY I OSOBY PEŁNIĄCE OBOWIĄZKI ZARZĄDCZE – ICH OBOWIĄZKI I ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- lista osób mających dostęp do informacji poufnej vs. lista osób pełniących obowiązki zarządcze oraz osób z nimi blisko związanych,
- obowiązki i oświadczenia insiderów,
- obowiązki notyfikacyjne – kogo dotyczą?
- transakcje podlegające notyfikacji – nietypowe przypadki,
- wzór formularza powiadomienia – błędy i zasady dokonywania jego korekty, tryb przesyłania,
- znaczni akcjonariusze – progi zaangażwania, tryb przesyłania zawiadomienia,
- obowiązki po stronie Emitenta – publikacja powiadomień o transakcjach i zmianach zaangażowania,
- okres zamknięty – czy zawsze funkcjonuje?
/13:00 – 13:30/
/13:30 – 15:00/
4. INFORMACJA POUFNA – PRZEPISY A PRAKTYKA
- informacja poufna – jej elementy na przykładach,
- katalog informacji cenotwórczych – czy warto tworzyć?
- identyfikacja informacji cenotwórczej – czy podejście „ostrożnościowe” ma sens?
- lista osób vs. sekcja osób, sekcja vs. sekcja stała, pułapki w tworzeniu sekcji stałej,
- publikacja szacunków wyników finansowych w kontekście finansowej informacji poufnej – ważna decyzja Zarządu przed publikacją raporu okresowego,
- opoźnienie ujawnienia informacji poufnej – tryb, zasady, ryzyka, ważne działania przygotowawcze,
- dokumentacja w trybie opóźnienia – wzór wyjaśnienia, na co należy zwrócić uwagę, obrona decyzji o opóźnieniu,
- kiedy i jak ujawnić informację poufną opóźnioną – tryb przekazywania, nieoczekiwane sytuacje.
5. AKTYWNOŚĆ ORGANU NADZORU
- postępowania wyjaśniające i administracyjne w roku 2018,
- analiza dotychczasowej praktyki nadzorczej na przykładach,
- pierwsze kary z MAR,
- statystyki nadzoru, porady praktyczne.
Piotr Paliło – Prezes Zarządu Biura Informacji Kapitałowych.
Absolwent Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu (MBA) i Uniwersytetu Gdańskiego.
Prezes Zarządu Biura Informacji Kapitałowych – firmy specjalizującej się w przygotowywaniu do wypełniania obowiązków informacyjnych spółek planujących debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. oraz spółek już notowanych. Od wielu lat związany z rynkiem kapitałowym. Posiada doświadczenie w zakresie wprowadzania spółek na GPW. Jest także pomysłodawcą prestiżowych cyklicznych spotkań przedstawicieli rynku kapitałowego – m.in. „Ogólnopolskiego Forum Zarządów Spółek Giełdowych”, którego pierwsza edycja miała miejsce w roku 2007 we Wrocławiu.
Autor wielu publikacji z zakresu obowiązków informacyjnych, wykładowca na licznych konferencjach, seminariach oraz szkoleniach z zakresu wypełniania obowiązków informacyjnych, w tym szkoleniach zamkniętych organizowanych indywidualnie dla poszczególnych spółek, jak również szkoleniach ogólnopolskich organizowanych m.in. przez Rzeczpospolitą, Parkiet, Instytut Rachunkowości i Podatków, Centrum Rozwoju Finansów.
Ewa Tomaszewska – manager ds. obowiązków informacyjnych w Biurze Informacji Kapitałowych
Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego – Wydziału Prawa i Administracji na kierunku prawo oraz studiów podyplomowych na Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w pracy jako prawnik w spółkach akcyjnych, w tym notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych S.A., w Towarzystwie Funduszy Inwestycyjnych również przy obsłudze Funduszy. Praktyk w obsłudze spółek notowanych na GPW, współpracy z KNF oraz funkcjonowaniu i obowiązkach Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych. Obecnie jako manager ds. obowiązków informacyjnych w Biurze Informacji Kapitałowych współpracuje z największymi uczestnikami GPW.
Małgorzata Warzecha – manager ds. obowiązków informacyjnych w Biurze Informacji Kapitałowych
Ekonomista, absolwentka Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.
Posiada wieloletnie doświadczenie i znajomość praktyki rynkowej w zakresie szeroko rozumianych relacji inwestorskich i obowiązków informacyjnych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych S.A., uzupełnione o wiedzę z obszaru funkcjonowania grup kapitałowych. Do niedawna, jako manager ds. IR, przez wiele lat odpowiedzialna za obowiązki informacyjne spółki giełdowej, obecnie doradca w zakresie ich wypełniania przez podmioty giełdowe z ramienia Biura Informacji Kapitałowych.
1.100 zł + VAT/osoba*
980 zł + VAT/osoba* – koszt przy zgłoszeniu udziału dwóch lub więcej osób z tej samej instytucji.
* Cena obejmuje udział w konferencji, materiały konferencyjne oraz lunch. Cena nie obejmuje noclegu, opłat parkingowych.
Płatności prosimy dokonywać na numer rachunku bankowego:
Santander Bank S.A. O/Wrocław o numerze:
13 1910 1048 2415 0308 1552 0001
Biuro Informacji Kapitałowych sp. z o.o. sp. k, ul. Wietrzna 18 lok. 14, 53-024 Wrocław, NIP: 899-262-82-07, z dopiskiem: „konferencja listopad 2019„.
Płatność powinna być dokonana nie później niż 14 dni od daty zgłoszenia. Po dokonaniu zgłoszenia oraz otrzymaniu płatności, w terminie do 7 dni roboczych do zgłaszającego wysłana zostanie faktura VAT.
Prosimy mailem o zgłaszane potrzeby wystawienie faktury „pro forma”.
Zgłoszenia można dokonać na adres bik@bikinvest.com.pl lub poprzez Formularz.