Podczas spotkania poszukamy odpowiedzi na pytania:
- Co zmieniło się w raportowaniu po wprowadzeniu Rozporządzenia MAR?
Podzielimy się naszymi doświadczeniami z perspektywy ostatniego półrocza funkcjonowania nowych przepisów. Powiemy jak rozwiązać problemy w praktyce. Przedstawimy nowy porządek prawny, przekażemy nie wynikającą bezpośrednio z przepisów wiedzę opartą na praktyce, kontaktach z naszymi Klientami, GPW oraz interpretacjach KNF. Omówimy zmiany oraz nowe narzędzia i instytucje raportowania. - Jak przygotować spółkę do raportowania danych pozafinansowych?
Przekażemy Państwu praktyczną wiedzę na temat przygotowania do zbierania i publikacji danych niefinansowych, których obowiązek ujawniania nakłada na emitentów ustawodawca od przyszłego roku.
W czasie szkolenia Uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań, dyskutowania i omówienia problemów bezpośrednio ich dotyczących.
Szkolenie dedykowane jest:
- Członkom Zarządów nadzorujących działy IR,
- Pracownikom działów IR,
- Osobom, które na co dzień zajmują się wypełnianiem obowiązków informacyjnych i sporządzaniem raportów bieżących i okresowych,
- Pracownikom Biur Zarządu,
- Szefom i pracownikom poszczególnych jednostek organizacyjnych, w tym księgowości.
MIEJSCE i TERMIN*: 9 luty 2017, siedziba GPW, Warszawa, ul. Książęca 4 – sala NewConnect
START: godz.: 10.00 (rejestracja uczestników od godz. 9.30)
Koszt:
980 zł + VAT/osoba**
900 zł + VAT/osoba** – koszt przy zgłoszeniu udziału dwóch lub więcej osób z tej samej instytucji
* Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany lub odwołania szkolenia o czym poinformuje zainteresowanych w terminie 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
** Cena obejmuje udział w konferencji, materiały konferencyjne oraz lunch. Cena nie obejmuje noclegu.
CZĘŚĆ I: 10.00-12.45
Prowadzący: Piotr Paliło – Prezes Zarządu Biura Informacji Kapitałowych.
Temat: Pół roku z MAR – pierwsze doświadczenia.
- AKTY PRAWNE UNII EUROPEJSKIEJ A PRZEPISY KRAJOWE – STAN AKTUALNY CZYLI OKRES PRZEJŚCIOWY I OCZEKIWANE ZMIANY
- INFORMACJA POUFNA – nowe oblicze:
- główne założenia, definicja oraz nowe doświadczenia
- jak rozpoznawać i kwalifikować informacje poufne?
- etapowość powstawania informacji poufnej
- marketing, manipulacja a informacja poufna
- opóźnienia informacji poufnej w nowym wydaniu
- informacja poufna a consensus rynkowy i raporty okresowe
- badanie rynku jako nowa instytucja przekazywania informacji poufnych
- listy i insiderzy – kogo i jak wpisywać?
- MAR A POLSKIE REGULACJE – CZĘŚCIOWE ZNIESIENIE KATALOGU RAPORTÓW BIEŻĄCYCH, W TYM WYTYCZNE KNF
- RAPORTY OKRESOWE I OKRESY ZAMKNIĘTE WEDŁUG MAR
- nowe ujawninia w sprawozdaniu Zarządu – polityka różnorodności
- forma sprawozdania Zarządu
- PODSTAWOWE OBOWIĄZKI I OGRANICZENIA CZŁONKÓW ORGANÓW ORAZ AKCJONARIUSZY SPÓŁKI WEDŁUG MAR
- Obowiązek informowania o transakcjach osób pełniących „obowiązki zarządcze”
- Nowa definicja „osoby pełniącej obowiązki zarządcze”
- Nowe rodzaje transakcji
- Zmiana terminu i sposobu zawiadomienia
- Treść zawiadomienia w nowym obliczu
- ZNACZNE PAKIETY AKCJI – ZMIANY
- NOWE SANKCJE – DYREKTYWA MAD I TRANSPARENCY oraz MAR
- KONTYNUACJA ZMIAN W POLSKIM PORZĄDKU PRAWNYM
- AKTY DELEGOWANE I WYKONAWCZE DO ROZPORZĄDZENIA MAR, STANDARDY TECHNICZNE ORAZ WYTYCZNE ESMA
LUNCH: 12.45-13.30
CZĘŚĆ II: 13.30-15.30
Prowadzący: Mariusz Kuciński – Wiceprezes Zarządu PKF Consult, biegły rewident.
Temat: Raportowanie pozafinansowe.
- WSTĘP
- Uregulowania krajowe i międzynarodowe – Dyrektywa 2014/95/UE oraz implementacja w Polsce
- Zakres raportowania niefinansowego
- Kto i od kiedy będzie zobligowany do raportowania?
- Korzyści z raportowania
- PROCES SPRAWOZDAWCZOŚCI
- Jakie standardy raportowania można wykorzystać
- Etapy procesu raportowania
- Możliwe formy i struktury raportów
- WIODĄCY STANDARD RAPORTOWANIA GRI G4 (GLOBAL REPORTING INITIATIVE)
- Ogólna koncepcja raportowania wg GRI
- Zasady raportowania według GRI
Mariusz Kuciński – Wiceprezes Zarządu PKF Consult, biegły rewident
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Związany z firmą PKF Consult od początku jej istnienia. Przez te lata kierował organizacją Działu Audytu, gdzie specjalizował się w badaniach skonsolidowanych sprawozdań finansowych dużych grup kapitałowych. Jest twórcą arkuszy informacyjno-kalkulacyjnych z zakresu badania sprawozdań finansowych. Sprawuje nadzór, koordynuje oraz organizuje prace związane z badaniem sprawozdań finansowych. Wykładowca na wyższych uczelniach i seminariach z tematyki skonsolidowanych sprawozdań finansowych dużych grup kapitałowych.
Piotr Paliło – Prezes Zarządu Biura Informacji Kapitałowych
Absolwent Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu (MBA) i Uniwersytetu Gdańskiego.
Prezes Zarządu Biura Informacji Kapitałowych, firmy specjalizującej się w przygotowywaniu do wypełniania obowiązków informacyjnych spółek planujących debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. oraz spółek już notowanych. Pan Piotr Paliło od wielu lat związany jest z rynkiem kapitałowym. Posiada doświadczenie w zakresie wprowadzania spółek na GPW. Jest także pomysłodawcą prestiżowych cyklicznych spotkań przedstawicieli rynku kapitałowego – m.in. „Ogólnopolskiego Forum Zarządów Spółek Giełdowych”, którego pierwsza edycja miała miejsce w roku 2007 we Wrocławiu.
Autor wielu publikacji z zakresu obowiązków informacyjnych, wykładowca na licznych konferencjach, seminariach oraz szkoleniach z zakresu wypełniania obowiązków informacyjnych, w tym szkoleniach zamkniętych organizowanych indywidualnie dla poszczególnych spółek, jak również szkoleniach ogólnopolskich organizowanych m.in. przez Rzeczpospolitą, Parkiet, Instytut Rachunkowości i Podatków, Centrum Rozwoju Finansów.
Koszt szkolenia „Nowe oblicze wypełniania obowiązków informacyjnych na GPW i NewConnect po zmianie przepisów. Raportowania danych niefinansowych„:
980 zł + VAT/osoba**
900 zł + VAT/osoba** – koszt przy zgłoszeniu udziału dwóch lub więcej osób z tej samej instytucji
* Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany lub odwołania szkolenia o czym poinformuje zainteresowanych w terminie 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
** Cena obejmuje udział w konferencji, materiały konferencyjne oraz lunch. Cena nie obejmuje noclegu.
Płatności prosimy dokonywać na numer rachunku bankowego:
Deutsche Bank PBC S.A.O/Wrocław,
o numerze: 13 1910 1048 2415 0308 1552 0001
Biuro Informacji Kapitałowych sp. z o.o. sp. k, ul. Wietrzna 18 lok. 14, 53-024 Wrocław, NIP: 899-262-82-07, z dopiskiem: „Konferencja luty 2017”.
Płatność powinna być dokonana w terminie minimum 14 dni od daty zgłoszenia.
Po dokonaniu zgłoszenia oraz otrzymaniu płatności, w terminie do 7 dni roboczych do zgłaszającego wysłana zostanie faktura VAT.
Prosimy mailem o zgłaszane potrzeby wystawienie faktury pro forma.
Formularz zgłoszenia: