Nowe obowiązki informacyjne spółek giełdowych po zmianach przepisów
!NOWE ROZPORZĄDZENIE O OBOWIĄZKACH INFORMACYJNYCH!
!!REGULACJE UNIJNE WDROŻONE W POLSKIM SYSTEMIE PRAWNYM!!
19 czerwca 2018 roku, Warszawa
Warsztaty zostaną przeprowadzone w oparciu o:
|
CELE SZKOLENIA:
-
Szczegółowo omówimy zmiany w NOWYM Rozporządzeniu w sprawie informacji bieżących
i okresowych […] -
Pokażemy konsekwencje wejścia w życie nowych regulacji.
-
Omówimy wszystkie wytyczne związane z obowiązkami informacyjnymi,
o których mówi Unia Europejska oraz krajowy Ustawodawca. -
Przekażemy praktyczne rozwiązania wypracowane w czasie rozwiązywania codziennych problemów naszych Klientów.
-
Przedstawimy wskazówki i interpretacje Komisji Nadzoru Finansowego.
-
Zaproponujemy jak praktycznie poukładać obowiązki informacyjne w oparciu
o nowy porządek prawny, jakie nowe zasady warto wdrożyć.
W CZASIE WARSZTATÓW UCZESTNICY MAJĄ MOŻLIWOŚĆ ZADAWANIA PYTAŃ, OMÓWIENIA PROBLEMÓW BEZPOŚREDNIO ICH DOTYCZĄCYCH
WARSZTATY DEDYKOWANE SĄ:
-
Członkom Zarządu, menadżerom nadzorującym działy IR,
-
Pracownikom działów IR,
-
Osobom, które na co dzień zajmują się wypełnianiem obowiązków informacyjnych
i sporządzaniem raportów bieżących i okresowych, -
Pracownikom Biur Zarządu,
-
Szefom i pracownikom poszczególnych jednostek organizacyjnych, w tym księgowości.
MIEJSCE i TERMIN*: 19 czerwca 2018 roku; Warszawa
START: godz.: 10.00 (rejestracja uczestników od godz. 9.30)
KOSZT:
1.100 zł + VAT/osoba**
980 zł + VAT/osoba** – koszt przy zgłoszeniu udziału dwóch lub więcej osób z tej samej instytucji
* Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany lub odwołania szkolenia o czym poinformuje zainteresowanych w terminie 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
** Cena obejmuje udział w konferencji, materiały konferencyjne oraz lunch. Cena nie obejmuje noclegu.
Nowe obowiązki informacyjne spółek giełdowych
po zmianach przepisów
!NOWE ROZPORZĄDZENIE O OBOWIĄZKACH INFORMACYJNYCH!
!!REGULACJE UNIJNE WDROŻONE W POLSKIM SYSTEMIE PRAWNYM!!
19 czerwca 2018 roku, Warszawa
PROWADZĄCY:
Piotr Paliło – Prezes Zarządu Biura Informacji Kapitałowych
Małgorzata Warzecha – manager ds. obowiązków informacyjnych w Biurze Informacji Kapitałowych
Ewa Tomaszewska – manager ds. obowiązków informacyjnych w Biurze Informacji Kapitałowych
PANEL I: RAPORTOWANIE BIEŻĄCE I OKRESOWE W ŚWIETLE NOWEGO ROZPORZĄDZENIA
/10.00 – 13.00/
-
WDROŻONE DO POLSKIEGO PRAWA UNIJNE REGULACJE DOT. SPÓŁEK NOTOWANYCH NA GPW – KOMPLETNY PORZĄDEK PRAWNY.
-
KATALOG § 5 ROZPORZĄDZENIA:
-
co „wypadło” z § 5?
-
NOWE zdarzenia podlegające raportowaniu,
-
audytor a realizacjia obowiązków informacyjnych przez Emitenta,
-
NOWE terminy raportowania.
-
POZOSTAŁE RAPORTY BIEŻĄCE:
-
NOWE wytyczne komunikowania decyzji KDPW w sprawie akcji Emitenta,
-
NOWE terminy i sposób ich liczenia.
-
RAPORTOWANIE ZWIĄZANE Z WALNYM ZGROMADZENIEM:
-
DYWIDENDA – zmiana filozofii raportowania,
-
NOWE wymgi informowania w sprawie uchwał Walnego Zgromadzenia,
-
akcjonariusze 5% – jak prawidłowo sporządzić wykaz.
PRZERWA KAWOWA / 11.15-11.30/
-
RAPORTY OKRESOWE – ZASADY OGÓLNE:
-
terminy publikacji,
-
struktura dokumentu,
-
podstawowe ujawnienia.
-
NOWE ELEMENTY RAPORTÓW OKRESOWYCH:
-
raport kwartalny i półroczny – NOWE ujawnienia,
-
raport roczny – jak zaplanować pracę nad raportem w świetle zmian ujawnień,
-
NOWA treść oświadczenia Zarządu – czy funkcjonuje polityka wyboru firmy audytorskiej?
-
dodatkowe obowiązki Rady Nadzorczej w raporcie rocznym!
-
polityka różnorodności – obowiązkowy element oświadczenia o ładzie korporacyjnym,
-
nowy element oświadczenia o ładzie korporacyjnym – opis Komitetu Audytu.
-
RAPORTOWANIE ROCZNE A DANE NIEFINANSOWE – OGÓLNE INFORMACJE:
-
uregulowania krajowe i międzynarodowe – Dyrektywa 2014/95/UE i jej implementacja do przepisów krajowych,
-
podstawowy zakres raportowania niefinansowego,
-
możliwe formy i struktura dokumentu – oświadczenie czy sprawozdanie?
-
audytor i jego rola w raportowaniu niefinansowym Emitenta.
LUNCH / 13.00-13.30/
PANEL II: WSZYSTKO O GIEŁDOWEJ INFORMACJI POUFNEJ WEDŁUG MAR
/13.30 – 15.30/
-
PODSTAWOWE ZAGADNIENIA INFORMACJI POUFNEJ:
-
przesłanki identyfikacji informacji poufnej – czy to już informacja poufna?
- wymogi w procesie kwalifikacji informacji poufnych,
- wytyczne raportowania,
- zasady przekazywania informacji poufnych – w Grupie, poza Emitenta,
- katalog informacji cenotwórczych – czy warto tworzyć?
-
METODY TWORZENIA LIST DOSTĘPU OSÓB DO INFORMACJI POUFNYCH:
-
lista czy sekcja? – wersja papierowa czy elektroniczna?
-
pułapki w tworzeniu sekcji stałej.
-
INFORMACJA POUFNA JAKO ETAP PROCESU – ETAPOWOŚĆ POWSTAWANIA INFORMACJI POUFNEJ:
-
w jaki sposób badać cenotwórczość poszczególnych etapów procesu upubliczniania informacji?
-
monitorowanie informacji poufnej,
-
problemy z udostępnianiem informacji poufnych przed ich publikacją.
-
INFORMACJA POUFNA VS. CONSENSUS RYNKOWY:
-
co raportować przed raportem okresowym?
-
obowiązek publikowania danych finansowych w kontekście finansowej informacji poufnej,
-
jak postępować z prognozami wyników finansowych,
-
praktyka Emitentów.
-
JAK I CZY OPÓŹNIAĆ INFORMACJĘ POUFNĄ? – OPÓŹNIENIE BARDZIEJ PRZYJAZNE EMITENTOWI?
-
przesłanki opóźnienia i konieczność ich weryfikacji,
-
zasady opóźniania informacji poufnych – ważne działania przygotowawcze,
-
dokumentacja procesu opóźnieni – obrona decyzji o opóźnieniu,
-
praktyka Emitentów.
Piotr Paliło – Prezes Zarządu Biura Informacji Kapitałowych.
Absolwent Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu (MBA) i Uniwersytetu Gdańskiego.
Prezes Zarządu Biura Informacji Kapitałowych, firmy specjalizującej się w przygotowywaniu do wypełniania obowiązków informacyjnych spółek planujących debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. oraz spółek już notowanych. Pan Piotr Paliło od wielu lat związany jest z rynkiem kapitałowym. Posiada doświadczenie w zakresie wprowadzania spółek na GPW. Jest także pomysłodawcą prestiżowych cyklicznych spotkań przedstawicieli rynku kapitałowego – m.in. „Ogólnopolskiego Forum Zarządów Spółek Giełdowych”, którego pierwsza edycja miała miejsce w roku 2007 we Wrocławiu.
Autor wielu publikacji z zakresu obowiązków informacyjnych, wykładowca na licznych konferencjach, seminariach oraz szkoleniach z zakresu wypełniania obowiązków informacyjnych, w tym szkoleniach zamkniętych organizowanych indywidualnie dla poszczególnych spółek, jak również szkoleniach ogólnopolskich organizowanych m.in. przez Rzeczpospolitą, Parkiet, Instytut Rachunkowości i Podatków, Centrum Rozwoju Finansów.
Małgorzata Warzecha – manager ds. obowiązków informacyjnych w Biurze Informacji Kapitałowych
Ekonomista, absolwentka Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.
Posiada wieloletnie doświadczenie z zakresu IR oraz wypełniania obowiązków informacyjnych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych. Do niedawna, jako manager ds. IR, odpowiedzialna za obowiązki informacyjne spółki giełdowej, obecnie doradca w zakresie ich wypełniania przez podmioty giełdowe z ramienia Biura Informacji Kapitałowych.
Ewa Tomaszewska – manager ds. obowiązków informacyjnych w Biurze Informacji Kapitałowych
Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego – Wydziału Prawa i Administracji na kierunku prawo oraz studiów podyplomowych na Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w pracy jako prawnik w spółkach akcyjnych, w tym notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, w Towarzystwie Funduszy Inwestycyjnych również przy obsłudze Funduszy. Praktyka w obsłudze spółek notowanych na GPW, współpracy z KNF oraz funkcjonowaniu i obowiązkach Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych . Obecnie jako manager ds. obowiązków informacyjnych w Biurze Informacji Kapitałowych współpracuje z największymi uczestnikami GPW.
1100 zł + VAT/osoba*
980 zł + VAT/osoba* – koszt przy zgłoszeniu udziału dwóch lub więcej osób z tej samej instytucji.
* Cena obejmuje udział w konferencji, materiały konferencyjne oraz lunch. Cena nie obejmuje noclegu.
Płatności prosimy dokonywać na numer rachunku bankowego:
Deutsche Bank S.A. O/Wrocław,
o numerze: 13 1910 1048 2415 0308 1552 0001
Biuro Informacji Kapitałowych sp. z o.o. sp. k, ul. Wietrzna 18 lok. 14, 53-024 Wrocław, NIP: 899-262-82-07, z dopiskiem: „Warsztaty maj 2017”.
Płatność powinna być dokonana nie później niż 14 dni od daty zgłoszenia.
Po dokonaniu zgłoszenia oraz otrzymaniu płatności, w terminie do 7 dni roboczych do zgłaszającego wysłana zostanie faktura VAT.
Prosimy mailem o zgłaszane potrzeby wystawienie faktury pro forma.
Zgłoszenia można dokonać na adres: bik@bikinvest.com.pl
lub poprzez Formularz
Formularz zgłoszenia: